26 Ekim 2023 Perşembe
Sevgili öğrenciler,
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-1
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-2
STAJ BİLGİ REHBERİ
3+1 sistemi hakkında detaylı bilgi için
Bahar dönemi staja gidecek olan tüm 2. sınıf öğrencilerimizin staj yerlerini ayarlamaları gerekmektedir. Staj yerinizi ayarlamak için aşağıdaki adımları izlemeniz ve formları imzalatarak Yüksekokulumuza ulaştırmanız gerekmektedir.
Bahar dönemi staj tarihleri: 26 Şubat - 16 Haziran 2024
Staj evrakları için son gönderme tarihi: 07 Şubat 2024
Staja giden öğrenciler sadece 14 hafta boyunca işyerlerinde staj yapacaklardır, bunun dışında alttan dersleri yok ise ders almayacaklardır (alttan dersi olanlar devamsızlıktan kalmış olmadıkları sürece staj dersleri ve kaldıkları dersleri birlikte alabilirler).
Not ortalaması 1.80’ in altında olan öğrenciler staja başlayamazlar.
Devamsızlıktan kaldığı ders olan öğrencilerin alttan dersinin olmadığı dönem staja gitmesi gerekmektedir. Yani, Güz döneminde alttan devamsızlıktan kaldığı dersi olan öğrenci bahar döneminde (veya tam tersi) staj yapabilir. Bu tür durumu bulunan öğrencilerin de öğrenci işlerini arayarak durumunu bildirmesi ve dönem değişikliği yapması gerekmektedir.
Bu dönem
staj yapılacak olan Acil Durum ve Afet Yönetimi programındaki öğrencilerimiz stajlarını İl afet ve acil durum (AFAD) müdürlükleri, KIZILAY, itfaiyeler, belediyeler, Afet koordinasyon merkezleri (AKOM), İçişleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı gibi içerisinde afet yönetimi, acil durum, arama kurtarma, acil durumlarda sağlık hizmetleri, afet bölgelerinde emniyet, acil durum olaylarında güvenlik hizmetleri, afet ve acil durum koordinasyon, afet ve acil durum müdahale gibi birimleri olan ve/veya faaliyet alanları olan tüm resmi ve özel kurum-kuruluş ve derneklerde yapabilirler.
Staj yapsın veya yapmasın tüm öğrencilerin 12-14 Şubat 2024 tarihleri arasında internet üzerinden ders kaydı yapması gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir.
Öğrenci iş kazası geçirdiği takdirde ve/veya staj sırasında rahatsızlanıp rapor alırsa derhal staj yaptığı iş yerine ve Meslek Yüksekokuluna bilgi verir. Hastalık raporu Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine muhakkak suretle bildirilmek zorundadır.
İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANAN KURUM VE KURULUŞLAR İÇİN TIKLAYINIZ
3+1 Eğitim Modelinin amacı nedir? Temel amacı belirli mesleklere yönelik nitelikli insan gücü yetiştirmek olan Meslek Yüksekokullarında, öğrencilerin istihdama yönelik yetişmelerini sağlamak amacı ile Eğitim Öğretimin; 3 döneminin okulda ders, 1 döneminin ise tam zamanlı olarak işletmelerde uygulamalı yapılması ile istihdam edilebilme imkânlarını artırmaktır.
STAJ BAŞVURUSU İÇİN YAPILACAKLAR:
- Staj başvurusu için İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU (1) ve STAJ SÖZLEŞMESİ (2) formlarının doldurup, staj yapacakları yere imzalattırılması gerekmektedir. İşyerinin kabul formu ve staj sözleşmesinin kendilerinde kalmasını istemesi durumunda 2 nüsha olarak çoğaltabilirsiniz. Islak imzalı olarak posta veya kargo yolu ile Giresun Üniversitesi Espiye Meslek Yüksekokulu Adabük Mah. Mareşal Fevzi Çakmak Cd. No: 2 Espiye / GİRESUN adresine en geç 7 Şubat 2024 tarihine kadar gönderebilirler.
- Ortalaması 1.80' nin altında kalan ve devamsızlıktan kaldığı dersi bulunan öğrencilerin öğrenci işlerine bilgi vermeleri gerekmektedir.
- Firma veya kurumlara staj hakkında bilgisi olması açısından ilgili makama başlıklı yazı (3) verilebilir.
- Ücret talep etmeyen veya ödeyemeyen işletmelere, istenilmesi halinde "Ücret talep edilmediğine dair belge" verilebilir.
- Kamuda staj yapacakların STAJ SÖZLEŞMESİ formunu doldurmalarına gerek bulunmamaktadır. Sadece İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU doldurulması yeterlidir.
- Uygun sigortalı bir işte çalışanların muafiyet başvurusu için öğrenci işlerine başvurmaları gerekmektedir.
- Kendi sigortası olan, yetim aylığı vb. geliri olan öğrencilerin sigortalarının çakışmaması için mutlaka ilgili formda belirtmesi gerekmektedir.
- Staj yapacak olan tüm öğrencilerin sistem üzerinden (http://muys.giresun.edu.tr/) kayıt yaptırmaları gerekmektedir (4). Staj danışmanları belirlendiğinde aşağıdaki tabloya eklenecektir. Kayıt yaparken staj danışmanlarınızı seçmeniz gerekmektedir. Önceden kayıt yapanlar profillerini sistem üzerinden güncelleyebilirler.
- Öğrencilerin staj yapacakları kurumların temsilcileri aracılığıyla aşağıda yer alan videoda (5) belirtildiği şekilde firmaları sisteme kayıt ettirmeleri gerekmektedir. Staj başladıktan sonra staj yerinde sizden sorumlu kişi ile de yapılabilir. Öncelikli olarak aşağıdaki 1 ve 2 numaralı evrakların imzalatılıp okula gönderilmesi önem arz etmektedir.
1.
İşyeri Uygulaması kabul formu (Başvuru formu)
2.
Staj sözleşmesi (Başvuru sözleşmesi)
3.
İlgili makama staj yapması zorunludur yazısı
4.
Öğrenciler için kariyer yönetim sistemi kayıt videosu
5.
Firma veya kurumlar için kariyer yönetim sistemi kayıt videosu
STAJ DANIŞMANLARI
Program |
Danışman |
e-posta |
İş Sağlığı ve Güvenliği (N.Ö) |
Dr.Öğr.Üyesi Kaan KALTALIOĞLU |
kaan.kaltalioglu@giresun.edu.tr |
İş Sağlığı ve Güvenliği (İ.Ö) |
Öğr.Gör. Meral ŞAHİN DURGUT |
meral.sahin@giresun.edu.tr |
Özel Güvenlik ve Koruma (N.Ö) |
Öğr.Gör. Havva ŞAHİN KESKİN |
sahin.keskin@giresun.edu.tr |
Özel Güvenlik ve Koruma (İ.Ö) |
Doç.Dr. Bayram YÜKSEL |
bayram.yuksel@giresun.edu.tr |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik (N.Ö) |
Öğr.Gör. Ali Şükrü CİHAN |
ali.cihan@giresun.edu.tr |
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik (İ.Ö) |
Dr.Öğr.Üyesi Okan UÇARLI |
okan.ucarli@giresun.edu.tr |
Acil Durum ve Afet Yönetimi |
Doç.Dr. Ersan BEKTAŞ |
ersan.bektas@giresun.edu.tr |
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik (N.Ö) |
Öğr.Gör. Hafize AYAZ |
hafize.ayaz@giresun.edu.tr |
Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik (İ.Ö) |
Öğr.Gör. Bilal ÜNAL |
bilal.unal@giresun.edu.tr |
Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi |
Öğr.Gör. Neslihan AKYURT |
neslihan.yolasigmazoglu@giresun.edu.tr |
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler |
Doç.Dr. Mustafa KARAKÖSE |
mustafa.karakose@giresun.edu.tr |