Staj Dosyaları ve Staj Süresince Yapılacaklar (Bahar dönemi için)

17 Şubat 2020 Pazartesi

Staj başladıktan sonra yapılacaklar (İş Akış Cetveli): Öğrenciler;
  • Bahar dönemi gidecekler için, Staj başlama tarihi 17 Şubat 2020’dir. Staj başvurusunda bulunan öğrenciler staj çalışmasını, belirttikleri işyerlerinde yapmak zorundadırlar.
  • Öğrenci stajla ilgili her konuda sadece KENDİ STAJ DANIŞMANI ile iletişim halinde olacaktır.
  • 04-12 Nisan 2020 tarihleri arasında (vize haftası) öğrenci, İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından imzalanacak İŞYERİ DEĞERLENDİRME FORMU (form 4) belgesini ve staj dönemi boyunca hazırlamış olduğu STAJ DOSYASI-VİZE (form 5) belgesini KENDİ STAJ DANIŞMANINA teslim edecektir.
  • Öğrenciler eğer alttan aldıkları dersleri var ise bu hafta izinli olduklarından dolayı ilgili derslerinin sınavlarına gireceklerdir.
  • 29 Mayıs 2020, staj bitim tarihidir.
  • 01-09 Haziran 2020 tarihleri arasında Öğrencinin İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından tekrar imzalanacak olan İŞYERİ DEĞERLENDİRME FORMU (form 4) belgesinin ve STAJ DOSYASI-FİNAL (form 7) belgesinin KENDİ STAJ DANIŞMANINA teslim etmesi gerekmektedir.
  • 01-09 Haziran 2020 tarihleri arasında Öğrencinin PUANTAJ KAYIT CETVELİ (form 9) ve kendisine ücret ödenmiş ise STAJ SONU DEVLET KATKI PAYI FORMU (form 8) belgelerinin ve Staj Ücretlerinin Yatırıldığına Dair Dekontların (asgari ücretin net tutarının yüzde 30'u şeklinde ödendiğini gösteren banka dekontu) Yüksekokulumuz öğrenci işlerine teslim edilmesi gerekmektedir. Bu tarihe kadar Dekont getirmeyen, ibraz etmeyen öğrencinin staj yaptığı işletmeye herhangi bir ödeme yapılmayacaktır. Staj Sözleşmesinde yazan işletme IBAN numarası ile staj sonu devlet katkı payı onay formunda yazan IBAN numarası aynı olmalıdır.
  • Meydana gelecek aksaklıklardan öncelikle öğrencinin kendisi sorumlu olacaktır.
 
Staj Danışmanları ise;
  • Mesleki uygulamanın yapılacağı işyerleri ile ilgili çalışmalar yaparak, mesleki uygulama eğitiminin Bölüm ve işyerleri ile koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlayacaklardır. Mesleki uygulama eğitimi alan öğrencilerin çalışmalarını, belirli periyotlarla İşyeri sorumlusu ile irtibata geçip takip edecek ve ayrıca “Mesleki Eğitim Uygulama Yönergesi (3+1)” ‘nde belirtilen gereklilikleri yerine getireceklerdir.
  • Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğünün 29.08.2019 tarih ve 45601 sayılı yazısında belirtildiği üzere İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİMİ dersi kapsamında daha sonraki dönemlerde işyeri eğitimine gidecek öğrencilerle ilgili olarak, ekte örneği gönderilen (14 haftalık) bir eğitim programı hazırlayacaktır. Her hafta program dahilinde bu öğrencilerle bir araya gelip, belirlenen eğitim çalışmasını yapacaktır. Dönem sonlarında da bu öğrencilere yönelik yaptığı çalışmaları anlatan bir raporu ilgili Yüksekokul Müdür Yardımcısına sunacaktır.
  • 04-12 Nisan 2020 tarihleri arasında Staj Danışmanı öğretim elemanının İŞYERİ DEĞERLENDİRME FORMU (form 4), STAJ DOSYASI-VİZE (form 5) ve kendilerinin hazırladığı ÖĞRETİM ELEMANI DEĞERLENDİRME FORMU (form 6) ile yaptıkları değerlendirme ile Ara Sınav notunun belirleyip sisteme gireceklerdir.
  • 19 Haziran 2020 tarihine kadar Staj Danışmanı öğretim elemanının İŞYERİ DEĞERLENDİRME FORMU (form 4), STAJ DOSYASI-FİNAL (form 7) ve kendilerinin hazırladığı ÖĞRETİM ELEMANI DEĞERLENDİRME FORMU (form 6) ile yaptıkları değerlendirme ile Final Sınav notunu belirleyip sisteme gireceklerdir.
ADI SOYADI SORUMLU OLDUĞU PROGRAM
Dr. Öğr. Üyesi Kaan KALTALIOĞLU İş Sağlığı ve Güvenliği (N.Ö.) (Birim Web Sistemi Yöneticisi)
Dr. Öğr. Üyesi Bengü ERTAN İş Sağlığı ve Güvenliği (İ.Ö.)
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ASRLAN Sivil Savunma ve İtfaiyecilik (N.Ö.)
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin ŞEKER Sivil Savunma ve İtfaiyecilik (İ.Ö.)
Dr. Öğr. Üyesi Volkan ÇAKIR Özel Güvenlik ve Koruma (N.Ö.)
Dr. Öğr. Üyesi Okan UÇARLI Özel Güvenlik ve Koruma (İ.Ö)
Öğr. Gör. Mehmet Metin YAZMAN Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi
Dr. Öğr. Üyesi Hilal YILDIRIM Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
Öğr. Gör. Meltem DİZDAR Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik