Uzaktan Eğitim Sistemine nasıl giriş yapabilirim

26 Şubat 2021 Cuma

1- Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

  • Uzaktan eğitim derslerine giriş yapmak için, eders.giresun.edu.tr adresine giderek, Öğrenci Bilgi Sistemindeki (https://ubs.giresun.edu.tr/login.aspxkullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapmanız gerekmektedir.
  • Kullanıcı hesabı bilgileriniz İKİ SİSTEMDE DE AYNIDIR!

2- eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapamıyorum, ne yapabilirim?

  • eders.giresun.edu.tr adresine daha önce giriş yapabiliyorken anlık giriş problemi yaşıyorsanız lütfen öncelikle tarayıcınızın ön belleğini (çerezleri) temizleyin. Chrome ve Firefox gibi farklı tarayıcıları kullanabilirsiniz.
  • Eğer şifre ile ilgili bir problem yaşıyorsanız ya da şifrenizi unuttuysanız ubs.giresun.edu.tr adresinden şifremi unuttum bölümünden kullanıcı bilgilerinizi ve e-posta adresinizi girerek size gönderilen yeni şifreniz ile eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapabilirsiniz. Şayet telefonunuza ya da e-postanıza yeni şifreniz gelmez ise lütfen fakültenizin/yüksekokulunuzun öğrenci işleri ile iletişime geçiniz. Onlardan bilgilerinizi sıfırlamalarını isteyiniz bu sayede aynı adresten yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • Lütfen şifre değişikliğini eders.giresun.edu.tr adresinden yapmayınız.
  • ubs.giresun.edu.tr adresine giriş yapmanıza rağmen eders.giresun.edu.tr adresimize giriş yapamıyorsanız, bu durumun iki nedeni vardır; ya eders sistemimize tanımlı değilsinizdir, ya da tanımlıysanız eğer tarayıcınızın ön belleğini temizleyerek giriş yapmayı denemelisiniz.
  • Yukarıdaki adımları uygulamanıza rağmen hala eders.giresun.edu.tr adresimize erişim sağlayamıyor iseniz lütfen kendinizi tanıtan bir içerikle uzem@giresun.edu.tr ya da ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adreslerimizin SADECE BİRİNE e-posta gönderiniz.

3.  Ders videolarına erişim sağlayamıyorum. Videolar açılmıyor. Ne yapmam gerekir?

Bu durumun birkaç nedeni olabilir;

  • Google Meet ile yapılan derslerinizin ders kayıt linkinin ilgili dersin sayfasına eklendiğinden emin olun lütfen. Eğer ders sayfasında hala Toplantı linki duruyorsa, bu durumu dersin öğretim elemanına bildiriniz. Çünkü Meet kayıtları öğretim elemanlarının şahsi Drive hesaplarında tutulmaktadır. UZEM olarak bu duruma müdahale etme şansımız ne yazık ki yoktur.
  • Ders kayıt linki dersin sayfasında olmasına rağmen hala izleyemiyorsanız, kullandığınız tarayıcıda gerekli izinleri verdiğinizden emin olun lütfen.
  • BigBlueButton (BBB) ile yapılan sanal dersler dersin süresine göre değişmekle birlikte en geç 2-3 saat içerisinde ilgili dersin sayfasına kaydedilmiş olacaktır.
  • Şayet BBB ile ders yapılmış olmasına rağmen dersin sayfasına kayıt düşmemiş ise, öğretim elemanı dersi kaydetmeyi unutmuş olabilir, bu durumda lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.
4. Ders kayıtlarını izlemek için herhangi bir uygulama/program kurmam gerekiyor mu?
  • Bahar döneminde sanal derslerimiz Google Meet ya da BBB üzerinden yapılacaktır. Her iki ortamda da yapılan dersleri izlemek için telefonunuza, tabletinize ya da bilgisayarınıza herhangi bir uygulama/program kurmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey; ilgili dersin sayfasında sizler için açılan sanal ders linkine tıklamaktır.
5. Sanal sınıf kayıtlarına ulaşamıyorum? Ne yapmalıyım?

Sanal derslerinizin dersin öğretim elemanı tarafından sayfanıza yüklendiğinden emin olunuz. Bu durumda dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz. Öğretim elemanının ders kaydını yapıp sorunsuz bir şekilde kaydetmesi durumunda sanal dersinizin dersin sayfasında görünmeme ihtimali yoktur.

6. Aldığım dersler eders.giresun.edu.tr adresinde eksik görünüyor veya dersimin öğretim elemanı farklı atanmış bu durumda ne yapmalıyım?

Aldığınız derslerden eksik ya da yanlış olduğunu ya da herhangi bir dersinizin öğretim elemanının farklı olduğunu fark etmeniz durumunda lütfen uzem@giresun.edu.tr veya ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adresimize kendinizi tanıtarak e-posta gönderiniz.

7. Moodle’a giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım? 

Uzaktan öğretim sistemimize giriş yapmak için Moodle'ı değil de lütfen eders.giresun.edu.tr adresimizi kullanınız.

8- Sanal sınıfta ders videolarını daha sonra nasıl izlerim?

Google Meet ile yapılan dersler öğretim elemanının ders kayıt linkini dersin sayfasına koyması durumunda, BBB ile yapılan dersler ise belli bir süre sonra otomatik olarak eders.giresun.edu.tr adresimizde ilgili dersin sayfasında yayınlanmaktadır. Ders videoları, dönem sonuna kadar sistemde bulunmaktadır. Öğrenciler, dilediği zaman ders videolarını izleyebilirler. 
 
9- Canlı derslerde ses kesik kesik geliyor ve/veya görüntü donuyor; ne yapmalıyım?

Bazen canlı derslerde seste gecikme veya kesiklik oluyorsa, öncelikle hatayı kendi bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda aramalısınız. İnternet bağlantı hızınız, bilgisayarınızda ya da telefonunuzda virüs olması, aynı anda veya arka planda çalışan uygulamalardan kaynaklanan bellek ve işlemci yetersizlikleri, internet tarayıcınız (örneğin Internet Explorer kullanıyorsanız Mozilla Firefox veya Google Chrome deneyiniz) da bu soruna sebep olabilmektedir. Bağlantınızı kontrol ediniz, arka planda çalışan uygulamaları kapatınız. Zaman zaman tarayıcınızın geçmişini (ön belleğini) temizlemeyi de unutmayınız. 
  • Derslere mikrofonla veya görüntü ile katılmayı düşünüyorsanız CANLI DERS öncesinde çıkan test ekranında ilgili kontrolleri yapınız. Kullandığınız tarayıcıda Mikrofon ve Kamera izinlerini verdiğinizden de emin olunuz.
Ders başında ses problemi varsa öğretim elemanınıza chat/sohbet bölümünden yazarak bildiriniz. Diğer öğrencilerde olup olmadığına dikkat ediniz, eğer tüm öğrencilerde varsa öğretim elemanınızın bilgisayarında veya internet bağlantısında problem olabilir, düzeltilmesini talep ediniz.

10- Mikrofonla derse katıldığımda ve/veya soru sorduğumda, aynı zamanda yankı ve/veya ıslık benzeri sesler de gelmektedir. Ne yapmalıyım?

Canlı derslere mikrofonla katılan öğrenci veya öğretim elemanlarımızda mikrofonu ile hoparlörleri arasında ses geri dönüşümü olmakta ve derste ıslık şeklinde dayanılmaz gürültülere sebep olduğu durumlar olabilmektedir. En iyi ders ortamı bilgisayarınızın ses çıkışının kulaklığa verildiği zaman oluşmaktadır. Hoparlörünüz açıkken mikrofonunuza sizden başka sesler girerse ıslık ve parazitlere sebep olmaktadır. Bu nedenle mikrofonla katılacağınız derslerde lütfen ya hoparlörünüzün sesini kısın veya kulaklık kullanın. Aynı anda birden fazla kişinin mikrofonunun açık olması da bu soruna sebep olmaktadır. Dolayısıyla sadece konuşma esnasında mikrofonların açık olmasını önermekteyiz.

11- Dersin öğretim elemanı ile nasıl iletişim kurabilirim?

Öğretim elemanları ile iletişim kurmanızın birkaç yolu bulunmaktadır;
  • eders.giresun.edu.tr adresimizdeki her ders sayfasının sol tarafındaki menüler arasında bulunan “Katılımcılar” sekmesinden derse tanımlı olan tüm öğrencileri ve öğretim elemanını görebilirsiniz. Bu sayfada öğretim elemanınızın e-posta adresine erişebilirsiniz ve kendisine konu ile ilgili e-posta gönderebilirsiniz.
  • Aynı sayfada öğretim elemanının ismine tıkladığınızda açılan sayfada “Mesaj” butonuna tıklayarak sistem üzerinden kendisine mesaj da atabilirsiniz.
  • Öğretim elemanının birden fazla e-posta adresi olabileceğini düşünerek, ilgili fakülte/yüksekokul sayfasında öğretim elemanını bularak o sayfada bulunan e-posta adresine de yazabilirsiniz.

Yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz, “Öğrenci Bilgi Sistemi” şifrelerini, (http://ubs.giresun.edu.tr) sayfası üzerinden alacaklardır.

Şifrelerle ilgili sorun yaşayan öğrencilerimiz, öncelikle http://ubs.giresun.edu.tr adresi üzerinden şifrelerini değiştirip, sonrasında eders.giresun.edu.tr adresine tekrar girmeyi denemelidir. Eğer yine giriş yapamazlarsa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurarak destek alabileceklerdir. Bunun için ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adresine ad-soyad-okul-öğrenci no ve şikayetini anlatan bir mail atmaları gerekmektedir.

ÖĞRENCİ ŞİFRE İŞLEMLERİ GÖRSELİ...
ÖĞRENCİ GİRİŞİ GÖRSELİ...
ÖĞRENCİ İÇİN KULLANIM VİDEOLARI...

Şifre sorunları ve detaylı bilgi için:
E-posta1: uzem@giresun.edu.tr
E-posta2: ogrenci.uzem@giresun.edu.tr